Nicaragua

31 januari 2016 - Estelí, Nicaragua

Hola amigos,

Daar zijn we weer! Voor diegene die het kwijt zijn waar wij momenteel verblijven, we zitten alweer bijna 3 weken in Nicaragua.  Aangezien we het te druk hebben met leuke dingen doen, hebben we besloten het vanaf nu anders aan te pakken.... We zullen het meer beperken tot foto's online zetten om jullie zoet te houden ;-). De sterke verhalen over meters grote vissen die we gevangen hebben, beren die Pauline met haar blote handen knock out heeft geslagen en jerry can's vol met rum die we leeg hebben gedronken volgen wel als we terug zijn....

Wat hebben we kort door de bocht in de tussentijd gezien of meegemaakt ;

- De koloniale steden Leon en Granada

- Vulcano boarden in Leon (ja, je leest het goed.....met een sleetje van een vulkaan af glijden met een snelheid oplopend tot 40 - 80 km p/u)

- De actieve vulkaan 'Masaya' bezocht

- Springend, klimmend, zwemmend en lopend door de Somoto Canyon

- Een 2 daagse hike met overnachting bij een gastgezin in National Park Miraflor. Beeld je in; mannen met cowboyhoeden en gouden tanden zittend op een paard, ondergaand zonnetje en een berglandschap vol met cactussen. Net een filmset. Door een misverstand te vroeg uit de bus gestapt. Hierdoor moesten we 14km lopen.....gelukkig werd dit ons gedeeltelijk bespaard, doordat we achterin een pickup truck van een local konden springer

- Sigarenfabriek bezocht in Esteli. Cuba staat er nog steeds bekend om maar al enkele jaren lang komen de beste sigaren 9 van de 10 keer uit Nicaragua of Honduras.

- DE nationale baseballfinale bezocht. GEKKENHUIS was het! Na de wedstrijd het veld op weten te glippen. Zo wisten we met spelers op de foto te gaan en met de beker!!! Zie het als na de kampioenswedstrijd van de eredivisie het veld op gaan en dan met de spelers en schaal op de foto gaan.

- 21 uur op Corn Island geweest. Een carribisch eiland waar we zouden relaxten. Helaas door (weer)omstandigheden genoodzaakt het eerste beste vliegtuig terug te nemen. Als alternatief zitten we nu boven op een rots met uitzicht over Playa Gigante.

- Isla ometepe. Een eiland bestaande uit 2 vulkanen, waar wij er 1 van hebben beklommen.

- Bier gedronken

- Rum gedronken

- Nog meer bier gedronken

- Nog meer rum gedronken

2 Februari nemen wij de Bus naar Panama City om vanuit daar te vliegen naar Colombia. Net zoals in Nederland vieren ze in Colombia ook vanaf 6 februari carnaval. Wij gaan het dit jaar vieren in Barranquilla!!!  Dit is na Rio het grootste carnavalsfeest van Midden en Zuid-Amerika.

ADIOS!!

1. Anja:
    31 januari 2016
    Hoi pauline ralph, wat leuke fotos weer zeg, en zo te horen genieten jullie van jullie verdiende lange reis en ik zou zeggen vierse carnaval daar gr anja joop
  2. Maria Methorst:
    1 februari 2016
    Hoi Ralph & Pauline
    Jullie hebben een super vakantie als we de foto's zien en de verhalen lezen.
    Het filmpje van de afdaling op de vulkaan hebben wecgezien (waaghals)
    Geniet nog van alles wat jullie gaan beleven
    Gr Marius en Marij