First weeks of Colombia!

17 februari 2016 - Medellín, Colombia

Hola Amigos,

Hier zijn we weer! Deze keer vanuit het warme danwel snikhete Colombia! Wat hebben we de afgelopen 2 weken gedaan?

- De Tikabus gepakt vanuit Rivas (Nicaragua) door Costa Rica en gelijk door naar Panama City. Wat een helse nacht en wat een gedoe bij de douane van de verschillende landen, maar we hebben weer wat stempels verzameld voor ons paspoort!

- De stad Cartagena verkend met haar traditionele gekleurde huizen en street-art

- Samen met onze mede Brabanders Koen & Milou carnaval gevierd in Barranquilla. Wat een succes......!!!

- In het bergdorpje Minca hebben we overnacht in hangmatten bij Oscar's Place. Gelegen op een berg midden in een jungle-achtige omgeving met uitzicht over een bergdal en duizenden lichtjes van kustplaats Santa Marta. Iedere ochtend werden we gewekt door het geluid van brulapen en de vele felgekleurde vogels. Oscar zelf had 4 vuistregels, en 1 daarvan was "never rolls skinny joints". Een regel die Oscar zelf het meest naleefde. Regelmatig kwam zijn tupperware doos vol met groene toppen tevoorschijn.... Een vrij ontspannen sfeer zoals je zult begrijpen.

- Gerelaxt in Palomino (kustplaats aan de Caribische kust van Colombia)!

- Vanuit Palomino een dagtrip gedaan naar het Tayrona NP. Het park is schitterend mooi, echter helaas overspoeld door toerisme dat overnacht op een camping met een hoog Lowlands gehalte. Niks mis mee natuurlijk, maar niet als je voor je rust komt.... Hierdoor ook besloten om hier niet te overnachten!

- In Palomino hebben we getubed. Ge-wat? Getubed! Op een grote luchtband stroomafwaarts over een kabbelende rivier drijven. Verwacht geen hoge snelheden zoals raften! Zie het meer als 3 uur dobberen met een biertje in de hand naar het einde van de rivier....Uiteraard hebben we het berglandschap wat aan ons voorbij ging aanschouwd.

Inmiddels zijn we alweer 2 dagen in Medellin. Dit wordt ook wel de stad van de eeuwige lente genoemd en tevens de stad waar drugsbaron Pablo Escobar jarenlang de macht had.

Hasta pronto!

Ralph & Pauline