Medellin, Salento en Tatacoa

25 februari 2016 - Medellín, Colombia

Hola Amigos!!!

Hier weer wat foto's en een korte update van wat we allemaal uitgespookt hebben sinds ons laatste verhaal;

- We zijn van Santa Marta naar Medellin gevlogen. De stad die in de jaren '80 in handen was van de beruchte, en zeer gewelddadige Medellin-drugskartel, van Pablo Escobar. Hier hebben wij een Citytour gelopen en een wedstrijd bijgewoond van Deportivo Independiente Medellin (DIM). Voor een goede belevenis van de gepassioneerde sfeer in het Zuid-Amerikaanse voetbal, kozen wij voor de goedkoopste kaarten. Wat inhoud dat je tussen de fanatieke supporters staat....Nadat de cocaïne als snoepzakjes over de tribunes zijn gegaan is het tijd om 90 minuten lang te springen,trommelen,schreeuwen en zingen zonder 1 moment pauze. Voor diegene die het willen weten, het werd 2-0 voor DIM.

- Het (familie)graf van Pablo Escobar bezocht.

- Vanuit Medellin een dagtripje gemaakt naar het kleurrijke dorpje Guatape. Dit om de berg 'Piedra del Penol' (740 traptredens) te beklimmen. Vanaf deze berg heb je uitzicht over honderden eilandjes die zijn ontstaan nadat er een dam was gebouwd en de dalletjes tussen de bergen zich vulden met water.

- De koffie zone van Colombia bezocht, een koffietour gedaan en uiteraard van de heerlijke koffie geproefd.

- Valle del Cocora bezocht. Een schitterend natuurgebied vlakbij het rustige bergdorpje Salento. Dit staat bekend om zijn vallei waar je de hoogste palmbomen ter wereld kunt vinden. Er groeien hier waxpalmen tot wel 60 meter hoog!! Hoe hoog? Heeeel Hoog!!

- Paard gereden in de omgeving van Salento.

- De Tatacoa woestijn bezocht. Een hele dag in de bus gezeten om 1 volle dag in de snikhete zon rond te lopen en 2 nachten drijvend in het zweet proberen in slaap te vallen. Het is bij proberen gebleven...... Maar het was niet voor niets! Een woestijn bestaande uit een gedeelte met grijs zand en een gedeelte rood zand. Vooral het rode gedeelte was bij een ondergaande zon meer dan de moeite waard.

Momenteel verblijven we in Popayan. Ook wel de witte stad genoemden. In dit geval niet vanwegen de cocaïne ;-). Een leuk stadje wat voor ons een goede tussenstop is aangezien onze trip naar het grensplaatsje Ipiales anders te lang zou duren.

Ipiales is onze volgende stop. Voordat we de grens over steken naar Ecuador zullen we nog een nabijgelegen basiliek bezoeken. Foto's hiervan volgen uiteraard de volgende keer weer!!

Hasta Pronto!

1. Thea Klein Nibbelink:
    26 februari 2016
    Een schitterend verhaal, blijf genieten.
  2. Diandra:
    27 februari 2016
    Hey,
    Ik kwam per toeval op jullie reisverslag terecht. Ik ga in maart naar Colombia....weten jullie of het mogelijk is met een bus vanuit Salento richting de woestijn Tatacoa te gaan? Nog een fijne tijd gewenst.
    Gr. Diandra
  3. Mieke:
    27 februari 2016
    Ziet er weer goed uit Pol en Ralph!! Geniet nog van de komende weken (voordat je het weet zijn jullie weer terug), daarna gauw afspreken!! X Mieke
  4. Alice Kruisbeek:
    28 februari 2016
    wel erg gewaagd op een paard, dacht eerst dat het zonder zadel was maar toen ik goed keek zag ik toch een zalde.
    geniet nog maar lekker, straks zal het erg wennen zijn voor jullie.
    Hartelijke groet
    Alice
  5. Anja:
    28 februari 2016
    Weer mooie foto's en een prachtig verhaal , geniet nog van jullie laatste paar weken gr anja joop