Vietnam: Hoi An - Easy Riders - Ho Chi Minh City & de Filipijnen

14 januari 2016 - León, Nicaragua

Misschien is het je opgevallen dat we al eventjes niets van ons hebben laten horen, maar dat komt omdat we afgelopen maand te druk waren met GENIETEN ;-)

De vorige keer zijn we geëindigd met 'Op naar Hoi An'. We hadden hoge verwachtingen van Hoi An, omdat iedereen aangeeft dat het zo'n leuke, gezellige plek is. Uiteindelijk heeft Hoi An zelfs onze verwachting overtroffen.
Ook hier hadden we het weer getroffen met onze accommodatie. Deze keer geen hostel, maar een homestay! Onze kamer zag eruit om door een ringetje te halen en ook het bed was heerlijk! Na een aantal nachten niet goed te hebben geslapen, waren we hier ook wel aan toe.

Aangezien we alleen maar onderweg zijn geweest, hadden we de 1e dag in Hoi An bestempeld als 'relax-dag'. Zo hebben we lekker uitgeslapen, hebben 6 kilo aan spullen op de post gedaan naar Nederland en hebben we een heerlijk ontbijt genuttigd. Daarna zijn we op de fiets gesprongen en zijn we naar het Sunrise beach resort (5 sterren) gereden. Daar hebben we, met een verse mango sapje en een ijskoud biertje, heerlijk aan het zwembad gelegen. Beter kon het niet!

De volgende dag zijn we in de vroege ochtend met de scooter naar Madame Kahn gegaan. Zij (en haar familie) staan bekend om hun overheerlijke Banh Mi. Dit broodje is rijkelijk belegd met een omelet, diverse soorten groeten, diverse soorten vlees, mayonaise en chilisaus. Echt een caloriebom, maar overheerlijk!! We gaan zeker ook thuis proberen om zo'n overheerlijk broodje te maken. Nadat onze magen gevuld waren, zijn we op de scooter gesprongen naar 'My Son'. Vanaf Hoi An is het 35 kilometer naar de vindplaats van My Son. Ook hier hadden we weer pech met het weer, regen regen regen! Aangezien we snel uitgekeken waren bij My Son zijn we na ongeveer 30 minuten omgedraaid en zijn we weer teruggereden naar onze Homestay. Aangezien het weer inmiddels stukken beter was, hebben we onze zwembroek/bikini maar weer aangetrokken en zijn we naar het strand gereden.

Aangezien de sfeer in Hoi An ons zo goed beviel zijn we een aantal dagen langer in Hoi An gebleven. Zo hebben we deze dagen rondgeslenterd door het gezellig oude centrum, aan het strand gelegen, nog meer Banh Mi gegeten en de plaatselijke markt bezocht. Na 5 dagen was het toch tijd om verder te gaan. Tijdens onze dagje weg op de scooter merkten we gelijk dat het met de tweewieler het leukste is om het land te verkennen. Om deze reden hebben we ook besloten om een tour te doen met de Easy Riders. Je gaat dan achterop de motor bij een 'easy rider' (gids) welke je dan de mooiste plekjes van Vietnam laat zien. Zo zijn wij 4 dagen op pad geweest door het binnenland van Vietnam met Paddy & Ut. Zo hebben  we o.a. een bezoek gebracht aan  koffieplantages, champignons kwekerij, rijstnoodle farms, zijdefabriek en watervallen.

Na 4 dagen op de motor zijn we doorgereisd naar Ho Chi Minh stad. Hier hebben we vooral veel gegeten en gedronken. Uiteraard zijn we ook nog even naar de Chu Chi tunnels en het War Museum geweest.

Na Vietnam stonden de Filipijnen op de planning. Hier kunnen we heel kort over zijn; zon, zee, strand, island hoppen en nog meer mooie stranden. Hier hebben we vooral genoten van het mooie weer met een ijskoud biertje in de hand. We hebben de Filipijnen afgesloten met een 5 daagse boottour van El Nido naar Coron. Hier gaan we ook niet heel veel woorden aan vuil maken 'It was Amaaazing!!!'

Inmiddels zijn we aangekomen in Nicaragua! Hier zullen we het de volgende keer weer oppakken. De laatste foto's van Vietnam hadden we er per ongeluk al opgezet, dus mocht je deze nog niet gezien hebben...check it out!

Aangezien we de SD-kaartjes van ons 1e gedeelte aan papa en mama hebben meegegeven hebben we helaas geen (jaloersmakende) foto's van de Filipijnen!

Jullie horen weer snel van ons!
Liefs,
Ralph & Pauline

1. Anneke Habraken:
    14 januari 2016
    Leuk weer om jullie verhaal te lezen. Wat gaaf dat Hoi An zo goed beviel. En de foto's die ik wel gezien heb van de Filipijnen waren zeker amazing! Lieve Pol en Ralph; enjoy the continuation @ the next continent!! Dikke kus!